銀紙經‧銀紫荊

小森阿四專欄

2018年08月17日

銀紙經‧銀紫荊

阿四:
你又話同我嚟金管局資訊中心睇銀紙嘅,銀紙呢?

小森:
眼前呢件藝術品「銀紙經」咪係囉!你睇真啲每粒透明立方塊,裡面係切碎咗嘅銀紙嚟㗎。載有一百元同十元碎鈔嘅立方塊望落就似紫荊花;五十元、二十元同舊版十元「青蟹」嘅就似樹葉;五百同一千元紙幣嘅就似樹幹。呢二千零一十八粒立方塊絲絲緊扣,仿似一棵猶然聳立嘅紫荊樹。

阿四:
有創意!碎鈔喺邊度嚟?

小森:
係由三間發鈔銀行同印鈔廠將一啲不再適合流通嘅銀紙,切碎後交畀藝術團隊。當中有啲碎鈔好似米粒咁細㗎,藝術團隊要慢慢挑選顏色分類,再重新整合成不同形狀,少啲耐性同心思都唔得。

阿四:
係喎!睇真啲每粒透明立方塊裡面的碎銀紙形狀都唔同。

小森:
佢哋各具形態,有啲重新整合嘅碎銀紙係一粒粒,有啲係一條條,有啲係一片片,疏密有致,令到棵樹層次感更豐富。

阿四:
呢啲立方塊由垂直嘅鋼絲穿起,每粒嘅擺位要計得好準確,先可以製作出立體紫荊樹嘅效果喎。

小森:
無錯。藝術團隊首先用積木砌出紫荊樹模型,然後由電腦分析立方塊嘅擺位,逐串穿好後再裝置,總共有650串之多。

阿四:
企耐啲睇,原來欣賞「銀紙經」仲可以配合燈光效果,呈現紫荊樹四時美態!

小森:
資訊中心嘅「貨幣」展區啱啱完成翻新,除咗「銀紙經」外,仲加入好多互動裝置和教育遊戲,等大家更了解香港貨幣嘅發展,好適合一家大小嚟參觀,開放時間可以喺金管局網站搵到。

圖片說明:「銀紙經」配合燈光效果,展現樹姿四季美態。
圖片說明:「銀紙經」配合燈光效果,展現樹姿四季美態。 

圖片說明:碎鈔立方塊各具形態。
圖片說明:碎鈔立方塊各具形態。

想問多啲有關金管局工作,歡迎電郵到小森、阿四專用郵箱:
88hkma@hkma.gov.hk

最新小森阿四專欄
修訂日期 : 2018年08月17日