紙幣冷知識

小森阿四專欄

2017年05月05日

紙幣冷知識

阿四:
小森,頭先食飯每人夾88蚊,你仲未畀返我!

小森:
你睇下啦,我銀包得返一張「紅衫魚」,上面仲崩咗一個角,唔畀得你。

阿四:
銀紙爛咗都係錢,點解唔畀得我?

小森:
你有所不知,損壞咗嘅紙幣係有可能唔被接受做法定貨幣㗎。

阿四:
如果唔覺意收到張霉霉爛爛嘅銀紙,咁點算好?

小森:
崩咗角、污漕咗嘅銀紙仍然用得㗎,但如果你覺得唔順眼,最好都係拎返發鈔銀行回收。一般嚟講,銀行會驗證張銀紙係咪真鈔、損毀面積有冇超過1/4、防偽特徵係咪完整,無以上問題就可以兌返錢。

阿四:
我咁啱有兩張爛咗一半嘅銀紙,與其兩張都唔用得,不如黐埋做一張,咁咪可以減少損失!

小森:
你咁樣合成銀紙可能會被控告製造偽幣,差人拉你㗎。銀行職員驗鈔時,會檢查埋左右兩邊係咪有完整嘅相同鈔票號碼。

阿四:
講開銀紙,其實香港有幾多張銀紙?

小森:
總發行量大約有20幾億張。你知唔知以邊種面值嘅銀紙佔最多張?

阿四:
睇下我銀包就知,應該係廿蚊紙最多。

小森:
幾醒喎。香港流通嘅紙幣之中,廿蚊紙佔最多張,每100張銀紙就有36張係廿蚊。如果計發行金額嘅話,你又估下邊種佔最多?

阿四:
唔使問,一定係金牛啦!

小森:
又估啱喎。金牛發行量唔係最多,但以金額計就佔總發行金額嘅47%。咁你又知唔知除咗3間發鈔銀行外,仲有邊個可以發行紙幣?

阿四:
嗄?仲有邊個呢?

小森:
你攞張10蚊紙睇睇就有答案。上面印住「香港特別行政區政府」。由2002年開始,香港政府開始發行紫色設計嘅10蚊紙,而政府只係發行10蚊紙同所有面值嘅硬幣,而其他面額嘅紙幣由3間發鈔銀行發行。

阿四:
香港嘅10蚊最多版本,除咗早年由兩間發鈔行發行嘅「青蟹」,紫色版本都分紙鈔同膠鈔,仲有硬幣㖭!講咗咁耐,你仲未畀飯錢喎。

小森:
儲值工具咁方便,我而家就用手機過數畀你。

2016年底流通銀行紙幣分佈


想問多啲有關金管局工作,歡迎電郵到小森、阿四專用郵箱:
88hkma@hkma.gov.hk



最新小森阿四專欄
修訂日期 : 2017年05月05日