纸币冷知识

小森阿四专栏

2017年05月05日

纸币冷知识

阿四:
小森,头先食饭每人夹88蚊,你仲未畀返我!

小森:
你睇下啦,我银包得返一张「红衫鱼」,上面仲崩咗一个角,唔畀得你。

阿四:
银纸烂咗都系钱,点解唔畀得我?

小森:
你有所不知,损坏咗嘅纸币系有可能唔被接受做法定货币㗎。

阿四:
如果唔觉意收到张霉霉烂烂嘅银纸,咁点算好?

小森:
崩咗角、污漕咗嘅银纸仍然用得㗎,但如果你觉得唔顺眼,最好都系拎返发钞银行回收。一般嚟讲,银行会验证张银纸系咪真钞、损毁面积有冇超过1/4、防伪特征系咪完整,无以上问题就可以兑返钱。

阿四:
我咁啱有两张烂咗一半嘅银纸,与其两张都唔用得,不如黐埋做一张,咁咪可以减少损失!

小森:
你咁样合成银纸可能会被控告制造伪币,差人拉你㗎。银行职员验钞时,会检查埋左右两边系咪有完整嘅相同钞票号码。

阿四:
讲开银纸,其实香港有几多张银纸?

小森:
总发行量大约有20几亿张。你知唔知以边种面值嘅银纸占最多张?

阿四:
睇下我银包就知,应该系廿蚊纸最多。

小森:
几醒喎。香港流通嘅纸币之中,廿蚊纸占最多张,每100张银纸就有36张系廿蚊。如果计发行金额嘅话,你又估下边种占最多?

阿四:
唔使问,一定系金牛啦!

小森:
又估啱喎。金牛发行量唔系最多,但以金额计就占总发行金额嘅47%。咁你又知唔知除咗3间发钞银行外,仲有边个可以发行纸币?

阿四:
嗄?仲有边个呢?

小森:
你攞张10蚊纸睇睇就有答案。上面印住「香港特别行政区政府」。由2002年开始,香港政府开始发行紫色设计嘅10蚊纸,而政府只系发行10蚊纸同所有面值嘅硬币,而其他面额嘅纸币由3间发钞银行发行。

阿四:
香港嘅10蚊最多版本,除咗早年由两间发钞行发行嘅「青蟹」,紫色版本都分纸钞同胶钞,仲有硬币㖭!讲咗咁耐,你仲未畀饭钱喎。

小森:
储值工具咁方便,我而家就用手机过数畀你。

2016年底流通银行纸币分布


想问多啲有关金管局工作,欢迎电邮到小森、阿四专用邮箱:
88hkma@hkma.gov.hk



最新小森阿四专栏
修订日期 : 2017年05月05日