練功要小心

小森阿四專欄

2018年03月09日

練功要小心

 

阿四:
小森,我喺網上見到國內有啲用真鈔式樣嚟做嘅「練功券」,話係畀銀行職員用嚟練習數銀紙,港紙、美金、日圓、歐羅都有!睇落幾過癮,我都想買嚟「練下功」。

 

小森:
嘩,你咪貪一時過癮,以身試法呀。呢啲模仿真鈔式樣嘅「練功券」係未經金管局批准印製㗎。總之,唔理你係喺網上購買、由其他地方攜帶入境、朋友轉贈,抑或喺執返嚟,使用或管有呢啲鈔票複製品,都有可能觸犯香港法例。

 

阿四:
有冇咁嚴重?上面印住「練功券」咁大隻字,無手感、無任何防偽特徵,應該一睇就知係假啦,點會扮到真鈔用嚟呃人呀?

 

小森:
騙徒手法層出不窮,佢哋會將偽鈔混入一疊真銀紙入面,魚目混珠去呃人。又或者夜晚搭的士個陣,趁司機警覺較低時用嚟畀車費。總之,市民尤其係老友記同埋需要處理鈔票嘅朋友,收錢個陣,要打醒精神睇真啲、摸真啲!

 

阿四:
我知道金管局不時有舉辦講座,教育公眾點樣分辨真鈔。

 

小森:
等我同你重溫一下「辨鈔四式」啦!第一式:睇睇鈔票右上角嘅圖案有無變色同滾動光紋;第二式:照照鈔票有無內藏完整一條過嘅金屬線;第三式:摸摸有無凹凸手感;最後一式係留意鈔票有無水印。想知多啲,就去以下網頁http://www.hkma.gov.hk/chi/classroom/page/notescoins/security.htm

圖片說明:使用或管有「練功券」,分分鐘犯法㗎!(網上圖片)
圖片說明:使用或管有「練功券」,分分鐘犯法㗎!(網上圖片)

 

想問多啲有關金管局工作,歡迎電郵到小森、阿四專用郵箱:
88hkma@hkma.gov.hk

最新小森阿四專欄
修訂日期 : 2018年03月09日