一啲都唔虛嘅虛擬銀行

小森阿四專欄

2018年07月06日

一啲都唔虛嘅虛擬銀行

阿四:
聽講有唔少金融同科技公司都想喺香港開虛擬銀行,其實同傳統銀行有乜分別?

 

小森:
虛擬銀行主要係透過手機同電腦提供零售銀行服務,無實體分行㗎。

 

阿四:
又幾有趣喎,但虛擬銀行無實體分行嘅話,客戶點開戶口呀?

 

小森:
有好多方法㗎!好似而家有銀行提供「遙距開戶」服務咁,申請人用手機掃瞄身份證、影張自拍照,再遞交個人資料,咁就大致完成申請開戶手續,唔使再落分行。

 

阿四:
我最怕去銀行排隊,如果可以用手機同電腦處理所有銀行服務就最好啦。話時話,雖然我好擁抱新科技嘅,但將自己血汗錢存入虛擬銀行,諗落有啲虛。萬一有事起嚟,想上門搵個人都無。

 

小森:
唔使擔心,金管局有規定虛擬銀行要喺香港開設主要辦公室,唔會無晒影㗎。虛擬銀行申請牌照時要向金管局提交詳盡嘅業務計劃,而且要證明有充足財政實力,仲要接受金管局嘅監管。另外,虛擬銀行同傳統銀行一樣會參加存款保障計劃,存款有最高50萬保障!

 

阿四:
我又聽講虛擬銀行可以促進普及金融,點解嘅?

 

小森:
普及金融嘅意思係市民大眾,不論收入高低、財富多寡都可以獲得基本嘅銀行服務。虛擬銀行唔可以設立最低戶口結餘要求,或者徵收低戶口結餘收費,令小額存戶可以有多個選擇。

 

阿四:
幾時有虛擬銀行出現?

 

小森:
預計今年底或明年初發出牌照後,虛擬銀行就可以準備推出市面,一有消息再通知大家啦。

 

想問多啲有關金管局工作,歡迎電郵到小森、阿四專用郵箱:
88hkma@hkma.gov.hk

最新小森阿四專欄
修訂日期 : 2018年07月06日