聯匯知多啲(一):回到未「掛」時

小森阿四專欄

2017年12月22日

聯匯知多啲(一):回到未「掛」時

小森:
阿四,我哋寫咗呢個專欄都一段時間,好似未講過聯繫匯率喎。呢個貨幣制度係香港經濟嘅定海神針,你知幾多?

阿四:
聯匯我好熟,隨便問。

小森:
香港點解要喺1983年實施聯繫匯率?

阿四:
咁要白頭宮女話當年嘞。八十年代初香港前途問題引發咗信心危機,導致港元一年就貶值咗大約四成!個陣好多市民擔心港元唔見使,於是爭相搶購日常品、去銀行提取存款,有銀行仲因為出現擠提而被政府接管。為咗穩定民心,港府喺1983年10月17日實施聯繫匯率,將港元滙價定係1美金兌7.8港元水平,用「貨幣發行局」制度運作,一直用到而家。呢三十幾年,雖然出現過唔同危機,例如87股災、97亞洲金融危機、2001年美國「911」、2008年全球金融危機等,港元匯率都一直安然無恙。

小森:
你又知唔知實施聯匯前,港元曾經同過邊啲貨幣掛鈎?

阿四:
我知,喺1863年港府宣布銀元為法定貨幣,實行銀本位制度。直至1935年,因為發生全球白銀危機,白銀大量外流,港府就宣布港元同英鎊掛鈎,將匯率定係1英鎊兌16港元。雖然其間有調整過掛鈎匯價,但呢個掛鈎英鎊制度一直維持咗37年。去到1972年,英國政府決定畀英鎊自由浮動,於是港元改同美金掛鈎。不過兩年之後,多國改行自由浮動制度,港元亦都加入,直至實施聯繫匯率為止。

小森:
所以港元自由浮動嘅時間大約只有9年㗎咋。頭先你提到「貨幣發行局」制度又係乜東東?

阿四:
我哋下篇再講。


港元匯率制度歷史
港元匯率制度歷史

 


想問多啲有關金管局工作,歡迎電郵到小森、阿四專用郵箱:
88hkma@hkma.gov.hk



最新小森阿四專欄
修訂日期 : 2017年12月22日