联汇知多啲(一):回到未「挂」时

小森阿四专栏

2017年12月22日

联汇知多啲(一):回到未「挂」时

小森:
阿四,我哋写咗呢个专栏都一段时间,好似未讲过联系汇率喎。呢个货币制度系香港经济嘅定海神针,你知几多?

阿四:
联汇我好熟,随便问。

小森:
香港点解要喺1983年实施联系汇率?

阿四:
咁要白头宫女话当年嘞。八十年代初香港前途问题引发咗信心危机,导致港元一年就贬值咗大约四成!个阵好多市民担心港元唔见使,于是争相抢购日常品、去银行提取存款,有银行仲因为出现挤提而被政府接管。为咗稳定民心,港府喺1983年10月17日实施联系汇率,将港元汇价定系1美金兑7.8港元水平,用「货币发行局」制度运作,一直用到而家。呢三十几年,虽然出现过唔同危机,例如87股灾、97亚洲金融危机、2001年美国「911」、2008年全球金融危机等,港元汇率都一直安然无恙。

小森:
你又知唔知实施联汇前,港元曾经同过边啲货币挂鈎?

阿四:
我知,喺1863年港府宣布银元为法定货币,实行银本位制度。直至1935年,因为发生全球白银危机,白银大量外流,港府就宣布港元同英镑挂鈎,将汇率定系1英镑兑16港元。虽然其间有调整过挂鈎汇价,但呢个挂鈎英镑制度一直维持咗37年。去到1972年,英国政府决定畀英镑自由浮动,于是港元改同美金挂鈎。不过两年之后,多国改行自由浮动制度,港元亦都加入,直至实施联系汇率为止。

小森:
所以港元自由浮动嘅时间大约只有9年㗎咋。头先你提到「货币发行局」制度又系乜东东?

阿四:
我哋下篇再讲。


港元汇率制度历史
港元汇率制度历史

 


想问多啲有关金管局工作,欢迎电邮到小森、阿四专用邮箱:
88hkma@hkma.gov.hk



最新小森阿四专栏
修订日期 : 2017年12月22日