安心‧安老

小森阿四專欄

2017年03月17日

安心‧安老

阿四:
我早排提議爸爸媽媽申請按揭證券公司嘅安老按揭計劃,將佢哋住緊個單位抵押,每個月「有糧出」,點知佢哋好抗拒。

小森:
點解呀?安老按揭係好嘢嚟喎。

阿四:
佢哋擔心百年歸老之後,層樓被銀行收咗,無得留返畀我。

小森:
世伯伯母好錫你喎!其實安老按揭只係透過按揭證券公司嘅安排,將層樓抵押畀銀行貸款,而呢筆錢唔係一次過畀,而係分期甚至終身支付,世伯伯母仍然係單位業主。根據安排,佢兩位唔喺度時,佢哋嘅繼承人,亦即係阿四你,係可以優先贖返層樓㗎。

阿四:
贖回價格點計?

小森:
你只需清還兩老喺安老按揭計劃下嘅貸款總結欠,就可以贖樓。舉個例子,假如貸款總結欠係二百萬元,無論單位當時市值係幾多,用二百萬元就可以贖返樓。

阿四:
如果唔贖呢?

小森:
一般情況下,銀行就會賣樓。假如兩老的安老按揭貸款總結欠二百萬元,銀行賣樓收到八百萬元,扣除貸款後淨返六百萬會畀返繼承人。

阿四:
萬一賣樓嘅錢唔夠冚貸款額,咁點算?

小森:
按揭證券公司同銀行之間有保險安排㗎嘞,唔會向繼承人追收,所以唔使擔心。

阿四:
我知道安老按揭計劃嘅年金期分為十、十五、二十年或終身每月收錢。假設我父母揀咗十年,但十年後佢哋仲健在,佢哋係咪要搬走㗎?

小森:
唔使,即使年金派完都好,佢哋都可以喺抵押單位住到百年歸老為止。其實已經有好多老友記用咗安老按揭計劃,去年10月中放寬畀未補地價居屋、夾屋業主申請後,今年頭兩個月新申請按年都升咗超過六成。

阿四:
新一份財政預算案提到按揭證券公司會推出年金計劃,都係畀老友記安享晚年,幾時會推出㗎?

小森:
快㗎嘞,一有消息我哋再同大家分享。

老友記參加安老按揭計劃

圖片說明:老友記參加安老按揭計劃,可以每個月「有糧出」,都係一種唔錯嘅安老選擇!

安老按揭計劃QR Code

安老按揭計劃QR Code



想問多啲有關金管局工作,歡迎電郵到小森、阿四專用郵箱:
88hkma@hkma.gov.hk



最新小森阿四專欄
修訂日期 : 2017年03月17日