港息几时加?

小森阿四專欄

2017年06月16日

港息几时加?

阿四:
点解美国加息,香港息口无跟住一齐加?

小森:
你讲紧边种利率?息口只系笼统嘅称呼,细分嘅话有香港银行同业拆息(HIBOR)、存款利率、最优惠利率(Prime rate)等,每种利率走势都由唔同因素带动。

阿四:
近排楼市咁热,我当然系讲紧按揭利率啦。美国由2015年底开始加息几次,噚日又加多一次,但睇返香港按揭利率无乜跟住加。

小森:
近年比较多业主拣用嘅「H按」,当中嘅H即系HIBOR,通常系一个月HIBOR利率。H无跟足美息一齐升,按息咪好似无乜点郁罗。

阿四:
乜唔系当美息高过港息时,就会引发资金流走,最终推高港息?

小森:
自从2008年环球金融危机后,差唔多有一千三百几亿美金流入咗香港。银行水浸,短息就难升。不过,港美息差唔会无限扩阔嘅,息差越大就会诱发越多资金流走,最终港息都会有压力要调高。

阿四:
既然资金未大举流走,点解金管局仲要成日提醒大家小心美国利率正常化带嚟嘅风险?

小森:
因为除咗港美息差会带嚟资金流走压力,其他因素例如环球嘅资金流向、投资者对香港资产嘅兴趣等等,都一样会有影响,所以好难准确预测港息最终会升几多、升几急。准业主做按揭时要谂清楚加息对自己供楼支出嘅影响,唔好低估加息嘅威力。举例要供二十五年楼,每加一厘息嘅话,每个月供款就多超过一成,咪话唔襟计。

 

想问多啲有关金管局工作,欢迎电邮到小森、阿四专用邮箱:
88hkma@hkma.gov.hk

最新小森阿四專欄
修订日期 : 2017年06月16日