旧钞去哪儿?

小森阿四專欄

2018年02月09日

旧钞去哪儿?

 

阿四:
小森,旧年你同我讲用新钞封利是唔够环保,我今年听话改用迎新钞。

 

小森:
系㗎,三间发钞银行每年农历新年前都额外印新钞,过程中既要用棉花、又要用油墨,仲未计要调配人手确保市民换钞过程顺畅,同埋运送钞票到分行!单系运钞嘅流量,听讲就比平日多两成。其实不论新钞旧钞,封得利是就系好钞。迎新钞占总出钞量比例由2006年20%增加到近年约45%,反映市民都好支持。

 

阿四:
讲开又讲,发钞银行会筛选一啲用过但仍然新净嘅银纸嚟做「迎新钞」,咁用到残残旧旧嘅银纸,又会去咗边呢?

 

小森:
其实三间发钞银行每日都要同回流返金库嘅银纸做body check(体检)㗎。佢哋会用大型清分机检查自家发行嘅旧钞,仲系咪适合继续流通使用。清分机自动筛出残旧嘅银纸后,就会即时碾碎,然后拎去销毁。清分机一分钟可以处理成千张银纸,一日八个钟头就可以清分到五十万张银纸,真系好有效率㗎!

 

阿四:
旧钞有几旧先会被淘汰?

 

小森:
一般嚟讲,银纸有崩、有烂、划花咗、防伪特征无咗、霉霉烂烂等,就无得留低㗎嘞。

 

阿四:
霉霉烂烂都分得出?

 

小森:
清分机透过检查银纸嘅湿度,就知道有几霉。新净银纸干身,用手指弹会有清脆嘅声音;相反,如果张银纸湿气重,弹唔响,就系残钞嚟啦。

 

阿四:
唔怪得香港嘅银纸一般都干净企理,背后原来做咗咁多功夫。

图片说明:发钞银行每日都会用清分机帮银纸做body check
图片说明:发钞银行每日都会用清分机帮银纸做body check

想问多啲有关金管局工作,欢迎电邮到小森、阿四专用邮箱:
88hkma@hkma.gov.hk

最新小森阿四專欄
修订日期 : 2018年02月09日