「中小企融资担保计划」李老总。黄老板。何经理 ~ 真诚对话

汇思

2017年01月23日

「中小企融资担保计划」李老总。黄老板。何经理 ~ 真诚对话

时间: 二零一七年一月初某个周末早上
人物: 李老总:李令翔 - 香港按揭证券有限公司〔按揭证券公司〕总裁
黄老板:某中小企老板及某中小企商会理事
何经理:某大银行的企业银行部门主管
地点: 香港开往中山港的客轮上

 

何经理:
黄老板,乜咁啱撞到你,返中山过周末,打Golf?

黄老板:
系呀!旧年成年个市都立立乱,要睇实啲生意,系到依家先至话得闲啲,可以歇一歇。

何经理:
旧年啲生意点样,有冇融资方面嘅嘢我哋银行可以帮到手?

黄老板:
多谢晒先,不过暂时唔使住,你哋银行畀我条line仍然够用。旧年外围经济环境波动得紧要,初时爆出英国脱欧,之后走只黑天鹅特朗普出嚟,汇市更系风高浪急。我哋做转口生意真系要打醒十二分精神,唔好话扩张,可以守好档生意,已经算系唔错㗎嘞。讲开又讲,乜唔系话银行对中小企闩水喉咩?

何经理:
我哋银行对中小企放款无话特别手紧咗喎!同啲行家讲起亦唔觉呢个系普遍嘅情况。但正如你所讲,外围经济环境波动,我哋都会格外留神,多啲关注一下客户嘅风险。

黄老板:
有乜贴士可以帮中小企攞到line?盘数唔靓或者新公司会唔会好难借到?

何经理:
其实最紧要都系做好基本功,提供齐全嘅财务同埋业务资料对申请最有帮助。我哋同客户系长期嘅关系,唔会因客户嘅财务状况一时受经济周期影响而落雨收遮。另外,可以考虑政府提供嘅融资协助计划,有冇听讲过中小企融资担保计划,即系SFGS?

黄老板:
有呀! 上次按揭证券公司派代表上我哋商会介绍过,仲收过佢哋经商会发放嘅消息。听落好似好笋,唔使抵押品、最多借千二万、计埋保费每年利息都系五厘几。但系我听啲中小企老板讲有啲银行好似唔系好积极推介。无理由,政府担保咗八成风险!

何经理:
我都听闻过有啲行家担心无得赔,咪唔鼓励啲客申请罗。不过前排按揭证券公司走访咗各大银行,解释咗佢哋嘅理赔原则同程序。我问过我银行催收部门嘅同事,佢哋了解多咗后更容易配合按揭证券公司嘅理赔工作,索偿嘅过程都顺畅咗。我留意到有行家明显积极咗接触中小企客户同推介计划。

黄老板:
会唔会好难申请,门槛会唔会好高?

何经理:
唔会,营运超过一年同还款记录良好就合资格。申请要嘅都系一般公司注册同股东资料。我哋帮客递咗form后几日就有回覆。

(呢个时间何经理留意到李老总原来坐在后排)

何经理:
李总,啱晒嘞,你喺度,我同呢位黄老板正讲起贵宝号嘅SFGS。不如由你直接介绍一下最新情况。黄老板,呢位系按揭证券公司嘅CEO,李总。

李老总:
何经理,首先多谢你帮我公司推介SFGS畀黄老板。其实你好多行家最近都落力咗推SFGS。以往第三、四季一般都比较淡静,但我哋睇到SFGS嘅申请数字自旧年第三季起有回升迹象。个别比较积极嘅银行更有明显嘅升幅。我哋希望个增长势头今年可以保持。当然,大家都了解申请数字嘅变化好受到个经济大环境所影响。

黄老板:
李总,你哋咁落力推SFGS,一定赚唔少?

李老总:
啱啱相反,啲保费我公司一毫子都冇落袋。其实个计划收到嘅保费全部属于政府,用嚟赔偿坏账畀银行,我哋只系协助政府营运个计划,主要系想帮到多啲中小企。

黄老板:
按揭证券公司仲有乜板斧再帮下我哋啲中小企先? 保费可唔可以再减啲? 保额可唔可以再加啲 ?

李老总:
由于政府先至系金主,保费同保额我哋就话唔到事嘞。但计我话依家个保费已经好平,只系正常嘅两、三折。以一百万贷款额同六厘息嚟计,一个月保费先至几旧水,饮餐茶嘅价钱。喺我公司嚟讲,最紧要系确保计划运作畅顺,畀到大家信心个计划有得赔同赔得快,银行先至会更安心同更积极去利用个计划支持中小企。正如何经理头先讲,呢几个月我哋见咗唔少银行,解释咗我哋嘅理赔程序同原则,消除咗唔少误解。由于银行之后能够更加积极配合我哋嘅理赔工作,过往几个月完成嘅赔偿case亦大幅增加。另外,我哋亦会因应收集到嘅意见进一步优化理赔嘅程序。

何经理:
李总,我哋银行一定会继续积极配合同支持呢个计划。

李老总:
个计划仲有大把水位,可以借多差唔多八百亿元,我哋好希望大家可以踊跃使用!

黄老板:
睇嚟个计划真系帮到手喎!等我见到其他中小企老板时大力推一推,畀多几个Like!

李老总:
多谢多谢!

 

中小企融资担保计划主要发展及参考数据:

  • 按揭证券公司去年积极向业界及银行推介中小企融资担保计划,包括与业界代表及银行管理层会面,及向银行员工讲解计划运作
  • 根据过往经验,计划的申请数字通常自年中会开始有所回落,但2016年第三及第四季的申请数字非但没有下跌反而有所上升,个别加强了中小企业务的银行更录得显著增长
  • 在银行积极配合下,按揭证券公司2016年全年完成的索偿个案达94宗,比2015年的62宗增加了52%,其中73宗于2016年第三及第四季完成
  • 按揭证券公司早前进一步优化计划处理索偿的程序,包括减省索偿须提交的资料及让银行预先上载文件以提升索偿效率,亦更早让银行知悉索偿是否获批

 

香港按揭证券有限公司
2017年1月23日

最新汇思
修订日期 : 2017年01月23日