安心‧安老

小森阿四专栏

2017年03月17日

安心‧安老

阿四:
我早排提议爸爸妈妈申请按揭证券公司嘅安老按揭计划,将佢哋住紧个单位抵押,每个月「有粮出」,点知佢哋好抗拒。

小森:
点解呀?安老按揭系好嘢嚟喎。

阿四:
佢哋担心百年归老之后,层楼被银行收咗,无得留返畀我。

小森:
世伯伯母好锡你喎!其实安老按揭只系透过按揭证券公司嘅安排,将层楼抵押畀银行贷款,而呢笔钱唔系一次过畀,而系分期甚至终身支付,世伯伯母仍然系单位业主。根据安排,佢两位唔喺度时,佢哋嘅继承人,亦即系阿四你,系可以优先赎返层楼㗎。

阿四:
赎回价格点计?

小森:
你只需清还两老喺安老按揭计划下嘅贷款总结欠,就可以赎楼。举个例子,假如贷款总结欠系二百万元,无论单位当时市值系几多,用二百万元就可以赎返楼。

阿四:
如果唔赎呢?

小森:
一般情况下,银行就会卖楼。假如两老的安老按揭贷款总结欠二百万元,银行卖楼收到八百万元,扣除贷款后净返六百万会畀返继承人。

阿四:
万一卖楼嘅钱唔够冚贷款额,咁点算?

小森:
按揭证券公司同银行之间有保险安排㗎嘞,唔会向继承人追收,所以唔使担心。

阿四:
我知道安老按揭计划嘅年金期分为十、十五、二十年或终身每月收钱。假设我父母拣咗十年,但十年后佢哋仲健在,佢哋系咪要搬走㗎?

小森:
唔使,即使年金派完都好,佢哋都可以喺抵押单位住到百年归老为止。其实已经有好多老友记用咗安老按揭计划,去年10月中放宽畀未补地价居屋、夹屋业主申请后,今年头两个月新申请按年都升咗超过六成。

阿四:
新一份财政预算案提到按揭证券公司会推出年金计划,都系畀老友记安享晚年,几时会推出㗎?

小森:
快㗎嘞,一有消息我哋再同大家分享。

老友记参加安老按揭计划

图片说明:老友记参加安老按揭计划,可以每个月「有粮出」,都系一种唔错嘅安老选择!

安老按揭计划QR Code

安老按揭计划QR Code



想问多啲有关金管局工作,欢迎电邮到小森、阿四专用邮箱:
88hkma@hkma.gov.hk



最新小森阿四专栏
修订日期 : 2017年03月17日