银行汇款知多啲

小森阿四專欄

2018年10月12日

银行汇款知多啲

阿四:
唔明唔明!

 

小森:
你唔明乜呀?

 

阿四:
我啱啱去银行汇钱,唔知点解有唔同嘅收费项目!例如「代理银行」费用、用唔同货币有唔同收费、喺汇款指示加上畀收款人嘅备注又有可能要收费。仲有查询汇款情况、取消汇款等费用,有啲可能收一、二百蚊。我以为去银行汇款只系收一种手续费,真系收费不似预期!

 

小森:
始终每笔汇款嘅细节有唔同,未必可以有一种收费包括晒所有情况。其实好多银行都已经将汇款嘅收费放上网页,你可以喺办理汇款前睇下,等自己有个预算。同埋最好喺办理汇钱前,向银行职员问清楚汇款所需程序同大概收费。

 

阿四:
我唔明点解银行办理海外汇款要搵「代理银行」?客人可唔可以搵指定嘅「代理银行」呢?

 

小森:
因为银行好难同全球所有金融机构都有直接联系,所以需要有「代理银行」做中间人,协助客人将资金汇去当地收款银行。为了令有关海外汇款可以妥善办理,每间银行同佢用嗰间「代理银行」一般都会互相开立帐户做往来交收、交换认证、订明授权安排等,唔系临时拉夫就可以做「代理」。客人想搵某啲银行做海外「代理银行」嘅话,都要先问下汇款银行有无同嗰间「代理银行」有联系先得,无嘅话,就真系无法做到啦。

 

阿四:
另外我又唔明,我问银行职员最终「代理银行」同收款银行要收几多费用话答唔到;问笔钱可以几时汇到收款银行,佢只系答到我「一般嚟讲」要收费几多同要等几耐,咁都得?

 

小森:
好似头先咁讲,海外汇款往往要经「代理银行」处理,有啲同香港较少联系嘅地区,甚至可能要用几间「代理银行」。再加上时差、银行截数时间不同等因素,所以银行职员真系好难畀到一个确实收费同时间你,唔系耍你㗎。

 

阿四:
原来咁复杂,真系唔讲唔知!

想问多啲有关金管局工作,欢迎电邮到小森、阿四专用邮箱:
88hkma@hkma.gov.hk

最新小森阿四專欄
修订日期 : 2018年10月12日