打到嚟?

小森阿四专栏

2018年04月20日

打到嚟?


阿四:
近排睇新闻讲金管局已经多次「接钱」,其实点解?

小森:
金管局「接钱」系联汇制度设计嘅一部分。所谓「接钱」,即系金管局会透过银行喺外汇市场买港元、沽美元,保证港元汇率不会弱于7.85的弱方兑换保证。当资金逐步流出,银行体系结余会逐步减少,港息会慢慢上升,利率正常化其实系好事,亦系金管局乐见嘅!

阿四:
但啲人话港汇跌到33年以来新低,会唔会再跌落去架?

小森:
唔会。根据联汇机制,金管局会「包底」买入港元,保证港汇唔会跌穿7.85呢个位。香港系国际金融中心,大量资金经常进出,你可以当金管局系「超级找换店」,喺强方或弱方兑换保证被触发时,会买美元或买港元,维持港元汇价喺7.75-7.85,所以触及任何一边都系好正常嘅运作。

阿四:
咁大鳄几时会打到嚟?

小森:
今次港汇转弱并唔系有大鳄狙击,只系来自息差套戥,因为港美息差有成一厘,吸引资金在市场沽港元、买美元去赚息差。陈总裁成日都话香港银行体系稳定系重中之重,银行和金融体系的抗震能力比1997年已经大幅提高,加上外汇基金有成超过4万亿港元的资产,银行体系流动性又极之充足,咁多弹药,梗系冇有怕啦!

阿四:
咁又系,香港喺2008年全球金融危机同2011年欧债危机都安然度过,就知我哋根基唔错啦!

 



想问多啲有关金管局工作,欢迎电邮到小森、阿四专用邮箱:
88hkma@hkma.gov.hk



最新小森阿四专栏
修订日期 : 2018年04月20日