缩表系乜?

小森阿四专栏

2017年09月22日

缩表系乜?

阿四:
噚日美国联储局宣布十月启动「缩表」。其实乜嘢系缩表?

小森:
系缩联储局嘅资产负债表。好多央行都系「无中生有」咁创造货币,即系俗称「印银纸」。钱多咗,央行嘅资产负债表就会增大。2008年金融危机,事后美国采取量化宽松货币政策刺激经济,就系联储局印咗好多银纸,买入大量美国国库债券同按揭抵押证券 (MBS) ,令到资产负债表由约八千亿美元膨涨到而家差不多四万五千亿美元,向市场注入大量流动资金。债券到期后,就将收返嘅本金再买债。呢种非常手段扭曲咗环球金融市场嘅平衡,引致唔少不良后果,美国近年经济转好,系时候正常化,缩表系方法之一。

阿四:
资产负债表可以点缩?

小森:
就系当储联局手上债券到期后,唔再续期,收返本金并同时注销等额嘅货币,于是资产负债表就缩细。对市场来説,效果等同将资金由市场抽走。

阿四:
过去几年,全世界资产价格系咁升,多少都系由于多国央行大印银纸去支撑。美国缩表,仲话加息㖭,咁啲资金咪会由海外市场流返去美国,钱少咗,各地资产价格咪会调整?咁咪香港都会有影响罗!

小森:
系有机会㗎,但你都知环球政治、经济形势咁复杂,加上美国缩表又系史无前例。究竟美国货币政策正常化后,全球资产价格会几快调整、调整几多、几耐、点样调整,都好多未知之数。

阿四:
所以大家都系审慎管理风险为上啦!

想问多啲有关金管局工作,欢迎电邮到小森、阿四专用邮箱:
88hkma@hkma.gov.hk

最新小森阿四专栏
修订日期 : 2017年09月22日