普及金融-视像柜员机

小森阿四專欄

2017年03月10日

普及金融-视像柜员机

阿四:
你放假去咗边度玩?

小森:
星期六我去咗北区探我婆婆,顺便教佢用视像柜员机。

阿四:
点解要教佢用嘅?

小森:
你都知去银行好多时都要排队,佢老人家脚力唔好,企多阵会攰。其实视像柜员机提供嘅服务都几全面,啱佢用。

阿四:
你婆婆平时用唔用柜员机?

小森:
少用。老人家始终对机器抗拒啲,而且佢钟意同真人倾偈,好多时情愿落返分行排队。

阿四:
视像柜员机有镜头畀银行职员同客户视像对话,客户就算唔识用,职员都可以即时教佢。

小森:
好似我婆婆咁,上星期六想将港元定期存款续期,平时佢要行多几步去分行处理。今次我教佢用楼下新装嘅视像柜员机,佢只需要插入银行咭,然后按银行职员指示将身份证放去扫瞄器,再喺轻触式萤幕上面签名,银行职员核对到佢嘅身份后,好快帮佢办理手续,密码都唔使揿。婆婆仲顺便问埋人民币定存嘅息口㖭!佢用完猛咁赞个职员嘅态度。

阿四:
我知道部分银行嘅视像柜员机系二十四小时运作,而有啲银行就派职员喺视像柜员机隔离,即场教客户点用。全香港有几多部视像柜员机?

小森:
现时有五间银行提供超过二百部机,比一年前多咗一倍几。全港自动柜员机都超过三千三百部,比十年前增加咗四成咁多。

阿四:
有啲人觉得香港嘅银行覆盖不足,其实随住科技发展,网上银行、手机应用程式、视像柜员机都处理到银行嘅基本服务,市民未必经常要去分行㗎。其实大约只有三成嘅金融交易仲系经银行柜位处理㗎咋。

小森:
金管局陈总成日讲普及金融,意思就系市民大众,包括偏远地区嘅居民、老人家,或者唔惯用电脑嘅基层市民,都可以获得基本嘅银行服务。普及金融点帮到市民,我哋下次再讲多啲。

视像柜员机

想问多啲有关金管局工作,欢迎电邮到小森、阿四专用邮箱:
88hkma@hkma.gov.hk



最新小森阿四專欄
修订日期 : 2017年03月10日