港息幾時加?

小森阿四專欄

2017年06月16日

港息幾時加?

阿四:
點解美國加息,香港息口無跟住一齊加?

小森:
你講緊邊種利率?息口只係籠統嘅稱呼,細分嘅話有香港銀行同業拆息(HIBOR)、存款利率、最優惠利率(Prime rate)等,每種利率走勢都由唔同因素帶動。

阿四:
近排樓市咁熱,我當然係講緊按揭利率啦。美國由2015年底開始加息幾次,噚日又加多一次,但睇返香港按揭利率無乜跟住加。

小森:
近年比較多業主揀用嘅「H按」,當中嘅H即係HIBOR,通常係一個月HIBOR利率。H無跟足美息一齊升,按息咪好似無乜點郁囉。

阿四:
乜唔係當美息高過港息時,就會引發資金流走,最終推高港息?

小森:
自從2008年環球金融危機後,差唔多有一千三百幾億美金流入咗香港。銀行水浸,短息就難升。不過,港美息差唔會無限擴闊嘅,息差越大就會誘發越多資金流走,最終港息都會有壓力要調高。

阿四:
既然資金未大舉流走,點解金管局仲要成日提醒大家小心美國利率正常化帶嚟嘅風險?

小森:
因為除咗港美息差會帶嚟資金流走壓力,其他因素例如環球嘅資金流向、投資者對香港資產嘅興趣等等,都一樣會有影響,所以好難準確預測港息最終會升幾多、升幾急。準業主做按揭時要諗清楚加息對自己供樓支出嘅影響,唔好低估加息嘅威力。舉例要供二十五年樓,每加一厘息嘅話,每個月供款就多超過一成,咪話唔襟計。

 

想問多啲有關金管局工作,歡迎電郵到小森、阿四專用郵箱:
88hkma@hkma.gov.hk

最新小森阿四專欄
修訂日期 : 2017年06月16日