普及金融-視像櫃員機

小森阿四專欄

2017年03月10日

普及金融-視像櫃員機

阿四:
你放假去咗邊度玩?

小森:
星期六我去咗北區探我婆婆,順便教佢用視像櫃員機。

阿四:
點解要教佢用嘅?

小森:
你都知去銀行好多時都要排隊,佢老人家腳力唔好,企多陣會攰。其實視像櫃員機提供嘅服務都幾全面,啱佢用。

阿四:
你婆婆平時用唔用櫃員機?

小森:
少用。老人家始終對機器抗拒啲,而且佢鍾意同真人傾偈,好多時情願落返分行排隊。

阿四:
視像櫃員機有鏡頭畀銀行職員同客戶視像對話,客戶就算唔識用,職員都可以即時教佢。

小森:
好似我婆婆咁,上星期六想將港元定期存款續期,平時佢要行多幾步去分行處理。今次我教佢用樓下新裝嘅視像櫃員機,佢只需要插入銀行咭,然後按銀行職員指示將身份證放去掃瞄器,再喺輕觸式螢幕上面簽名,銀行職員核對到佢嘅身份後,好快幫佢辦理手續,密碼都唔使撳。婆婆仲順便問埋人民幣定存嘅息口㖭!佢用完猛咁讚個職員嘅態度。

阿四:
我知道部分銀行嘅視像櫃員機係二十四小時運作,而有啲銀行就派職員喺視像櫃員機隔離,即場教客戶點用。全香港有幾多部視像櫃員機?

小森:
現時有五間銀行提供超過二百部機,比一年前多咗一倍幾。全港自動櫃員機都超過三千三百部,比十年前增加咗四成咁多。

阿四:
有啲人覺得香港嘅銀行覆蓋不足,其實隨住科技發展,網上銀行、手機應用程式、視像櫃員機都處理到銀行嘅基本服務,市民未必經常要去分行㗎。其實大約只有三成嘅金融交易仲係經銀行櫃位處理㗎咋。

小森:
金管局陳總成日講普及金融,意思就係市民大眾,包括偏遠地區嘅居民、老人家,或者唔慣用電腦嘅基層市民,都可以獲得基本嘅銀行服務。普及金融點幫到市民,我哋下次再講多啲。

視像櫃員機

想問多啲有關金管局工作,歡迎電郵到小森、阿四專用郵箱:
88hkma@hkma.gov.hk



最新小森阿四專欄
修訂日期 : 2017年03月10日