金管‧銀禧──外匯基金大後盾

小森阿四專欄

2018年05月11日

金管‧銀禧──外匯基金大後盾

阿四:
講開金管局成立廿五周年,點可以唔提外匯基金。我聽陳總裁成日講,外匯基金一直都係香港金融同銀行嘅強大後盾,究竟具體做過乜?

小森:
咁就要幫你溫故知新啦。其實擠提、銀行倒閉等事件係香港歷史並不罕見,上世紀50至90年代就不時發生。例如80年代香港社會對前途問題好大焦慮,銀行出現過倒閉潮、擠提潮,外匯基金先後動用過90億元去拯救銀行,維持銀行體系。九七年爆發亞洲金融危機時,亦係由外匯基金向被擠提嘅銀行提供280億元債務擔保,穩住市民對銀行體系嘅信心。

阿四:
銀行存款係市民嘅血汗錢,當然要好好保障。我知道二○○八年全球金融危機人心惶惶,外匯基金就出面為香港嘅所有銀行存款提供百分百擔保,市民當時即刻放心晒。香港金融體系能夠安然渡過呢場危機,呢個擔保都發揮咗穩定人心嘅作用。當時整個銀行體系存款有6萬億,如果唔係有豐厚儲備,都好難做到。

小森:
除咗為市民存款做後盾,仲有香港嘅金融市場㗎。例如八七股災時,港股停市四日後,政府就透過外匯基金提供10億元畀期貨交易所做備用貸款,以防香港期貨市場爆煲。一九九八年「打大鱷」時動用咗大約1,200億入市,大家應該記憶猷新吧。

阿四:
政府將財政盈餘放喺外匯基金收取投資收入。每年畀幾多?

小森:
外匯基金會按「投資組合」過去六年平均回報率,計返派幾多利息畀政府,而且保證回報唔低過零,可謂有賺無蝕。過去十年派畀政府嘅息近3,800億元(見圖)。另外,外匯基金亦有幫手管理其他政府基金(如關愛基金、語文基金等)同埋來自法定組織(如房屋委員會、醫管局等)嘅存款,近十年派息加埋近700億元㗎!由於外匯基金肩負穩定貨幣、銀行及金融體系嘅責任,所以好大部分嘅投資都放喺低風險、高流動性嘅資產類別。雖然如此,我哋都做到長期增長,自成立以嚟,外匯基金嘅平均年度回報係4.9%,高於香港同期通脹嘅2.1%。

阿四:
原來孭咁重飛,真係唔好當佢一般投資基金咁睇。

  

                                                                   


想問多啲有關金管局工作,歡迎電郵到小森、阿四專用郵箱:
88hkma@hkma.gov.hk



最新小森阿四專欄
修訂日期 : 2018年05月11日