債券通對香港嘅意義

小森阿四專欄

2017年07月07日

債券通對香港嘅意義

小森:
債券通開通個日場面好墟冚,打鑼打鼓,你有冇睇到?

阿四:
我有睇新聞。不過散戶又無份參與債券通買賣,好似同我哋啲小市民無乜關係咁。

小森:
點會無關?債券通用香港做連接各地投資者進入內地債券市場嘅樞紐,就好似滬港通、深港通咁,再次顯示香港協助內地金融市場開放嘅獨特作用。

阿四:
有幾獨特呀?

小森:
內地債市喺現有制度下,只限個別國際機構投資者直接開戶參與。債券通突破之處就係將內地同香港嘅金融基礎設施互聯互通,畀海外機構投資者沿用國際買賣債券嘅結算託管習慣,而內地債券交易機制又唔使作出重大改變,真正做到一站通。

阿四:
聽落好似好簡單!

小森:
呢個先係最考功夫嘅地方,睇到香港作為金融中介嘅價值。況且內地債市全球第三大,規模達六十七萬億人民幣,而家境外投資者不足2%,你話潛力幾大呢!

阿四:
債券通仲可以為香港帶嚟乜好處?

小森:
債券通方便咗海外投資者,再加上人民幣愈嚟愈國際化,相信日後吸引到更多資金利用香港呢個平台買賣內地債券,對跨境結算、託管、資產管理、風險管理等金融服務需求都會大大增加。呢啲高增值嘅職位都可以為香港經濟增長帶來實質貢獻。

 


想問多啲有關金管局工作,歡迎電郵到小森、阿四專用郵箱:
88hkma@hkma.gov.hk



最新小森阿四專欄
修訂日期 : 2017年07月07日